Ett automatiseringsteam som tjänst – med uppgiften att driva er verksamhet och ServiceNow-plattform framåt
Vad får du med en Automatiseringshub?
En tjänst för vidareutveckling
I vår ”Automatiseringshub” sker implementation av nya applikationer för er verksamhet. Utöver detta sker vidareutveckling av existerande processer samt utökad funktionalitet av befintlig lösning. Netgain tillhandahåller resurser i form av ett team med rätt kompetensmix, tillgänglighet och kapacitet.
Etablerad metodik
Netgain jobbar enligt rekommenderade metodiken Now Create i vårt arbete. Till Now Create adderar vi även våra egna erfarenheter som implementationsspecialister.
En avtalstjänst
Netgain tillhandhåller innovativa team som blir kundens ”Automatiseringshub”. Tjänsten är uppbyggd utifrån vald omfattning. Det ger en fast volym per månad med en förutsägbarhet avseende kostnader.
Varför ska man ha en Automatiseringshub och vad innehåller tjänsten?
Summerat består tjänsten av:
- Löpande arbete med utvecklingsplaner och underhåll av en backlog kopplat till tjänsten
- Dedikerade team med fasta avrop enligt avtal
Uppgradering och patchning
- Stöd och planering av uppgraderingar och patchningar
- Utvärdering av uppgradering genom ServiceNow’s standardiserade uppgraderingsprocess och korrigeringar av fel
Health check
- Årsgenomgång av ”ServiceNow Sprint Scan”, där instansen mäts utifrån säkerhet, kundanpassningar och prestanda
- Aktivitets- och åtgärdsplan tas fram efter resultat
Vidareutveckling
Vidareutveckling av funktionalitet och applikationer inom plattformen, det sker utifrån löpande releaser med beslutat intervall och kan bestå av:
- Vidare konfiguration av moduler och applikationer
- Nya automationsworkflows och inbyggd intelligens
- Anpassning och utveckling av integrationer till andra system och leverantörer
- Design och utveckling av portaler
- Konfiguration av nya tjänster katalogobjekt och flöden på en beställningsportal
- Uppdatering kring existerande kommunikation i form av notifieringar, chatt, chattbot etc.
- Utökad intelligens gällande existerande plattformslösningar så som rapportering och uppföljning
- Vidareutveckling av existerande mobilapplikationer
Vill du veta mer om tjänsten?
…eller läs mer om våra andra tjänster här
Netgain as a Service
Netgain as a Service
Innovation och rådgivning
Innovation och rådgivning
Lär dig mer om ServiceNow
Netgain Knowledge
Netgain är Premier Partner med ServiceNow och har gedigen kunskap om alla möjligheter som plattformen erbjuder. I detta dokument delar vi oss av lärdomar och erfarenheter inom våra främsta fokusområden.
En modernare onboarding i ServiceNow
I detta webinar pratar Netgains implementationsexperter, Anna och Hanna, om hur organisationer kan skapa en mer modern onboarding för sina nyanställda.