Netgain as a Service (NaaS)
En skalbar support- och förvaltningstjänst som säkerställer en stabil ServiceNow-miljö
Vad får du med NaaS?
Trygghet och kvalitet
NaaS är en tjänst där det finns expertresurser som över tid tar hand om er drift. Ett långsiktigt partnerskap innebär trygghet och kvalitet, som frigör tid för er som kund att fokusera på nästa möjlighet att automatisera.
Support och förvaltning
Netgain tillhandahåller en support och förvaltningsorganisation i syfte att säkerställa en stabil ServiceNow-miljö. Rätt kompetens, med rätt omfattning, ger effektivitet och en välfungerande lösning.
En avtalstjänst
Tjänsten är uppbyggd utifrån era valda tjänster, licenser och omfattning. Det ger en fast volym per månad med en förutsägbarhet avseende kostnader.
Varför NaaS och vad innehåller tjänsten?
Support
Summerat består support av:
- Teknisk support vid alla typer av incidenter i form av andra och tredje linjen i Netgains serviceportal alternativt kunds befintliga servicedesk, efter överenskommelse.
- I supporten ingår påbörjad felsökning ihop med kund, slutanvändare eller förvaltningsrepresentant hos kund, samt hantering av rättning enligt exempel ovan
- Övervakning av systemloggar, events och workflows för att säkerställa prestanda i instansen samt förslag på proaktivt arbete
- Administration och dialog med ServiceNow vid eskalering till Now Support
Systemadministration
Summerat består systemadministration av:
- Hantering av enklare förbättringar av befintlig funktionalitet
- Förvaltningen arbetar utifrån löpande releaser
- Koordinering med plattformsägare hos kund
- Administration och förvaltning av instansen i form av:
- Användaradministration och rapporter
- Enklare katalogadministration
- Formulärändringar ”back end”
- Enklare konfiguration
- Uppdatering av befintliga notifieringar
- Underhåll av tjänster / CMDB / Asset
- Administration av kunskapsartiklar
Service Delivery Management
Summerat består SDM av:
- Övergripande ansvar för alla operativa frågor för att säkerställa att Netgains leveransåtaganden i NaaS upprätthålls
- Regelbundna leveransmöten
- Månatlig rapportering
- Uppföljning av estimat på mer omfattande ärenden
- Fördela ärenden
- Avstämning av långsiktig roadmap
- Change management-koordinering
- Koordinering av NaaS vs. andra tjänsteleveranser
- Säkerställa dokumentation och kompetensöverföring
- Första kontaktpunkt vid eventuella eskaleringar av-NaaS leveransen
Vill du veta mer om Netgain as a Service?
…eller läs mer om våra tjänster här
Automatiseringshub
Automatiseringshub
Innovation och rådgivning
Innovation och rådgivning
Lär dig mer om ServiceNow
Netgain Knowledge
Netgain är Premier Partner med ServiceNow och har gedigen kunskap om alla möjligheter som plattformen erbjuder. I detta dokument delar vi oss av lärdomar och erfarenheter inom våra främsta fokusområden.
En modernare onboarding i ServiceNow
I detta webinar pratar Netgains implementationsexperter, Anna och Hanna, om hur organisationer kan skapa en mer modern onboarding för sina nyanställda.