Netgain as a Service (NaaS)

En skalbar support- och förvaltningstjänst som säkerställer en stabil ServiceNow-miljö

Vad får du med NaaS?

Trygghet och kvalitet

NaaS är en tjänst där det finns expertresurser som över tid tar hand om er drift. Ett långsiktigt partnerskap innebär trygghet och kvalitet, som frigör tid för er som kund att fokusera på nästa möjlighet att automatisera.

Support och förvaltning

Netgain tillhandahåller en support och förvaltningsorganisation i syfte att säkerställa en stabil ServiceNow-miljö. Rätt kompetens, med rätt omfattning, ger effektivitet och en välfungerande lösning.

En avtalstjänst

Tjänsten är uppbyggd utifrån era valda tjänster, licenser och omfattning. Det ger en fast volym per månad med en förutsägbarhet avseende kostnader.

Varför NaaS och vad innehåller tjänsten?

  • Det ger trygghet och kvalitet kopplat till support och underhåll av plattformen över tid
  • Ni får rätt kompetens, med rätt omfattning, skapar effektivitet och en välfungerande lösning
  • En organisation som tar ansvar för förvaltning av lösningen och proaktivt arbete
  • En fast volym per månad ger en förutsägbarhet avseende kostnader
  • Det ger trygghet och kvalitet kopplat till support och underhåll av plattformen över tid
  • Ni får rätt kompetens, med rätt omfattning, skapar effektivitet och en välfungerande lösning
  • En organisation som tar ansvar för förvaltning av lösningen och proaktivt arbete
  • En fast volym per månad ger en förutsägbarhet avseende kostnader

Support

Summerat består support av:

  • Teknisk support vid alla typer av incidenter i form av andra och tredje linjen i Netgains serviceportal alternativt kunds befintliga servicedesk, efter överenskommelse.
  • I supporten ingår påbörjad felsökning ihop med kund, slutanvändare eller förvaltningsrepresentant hos kund, samt hantering av rättning enligt exempel ovan
  • Övervakning av systemloggar, events och workflows för att säkerställa prestanda i instansen samt förslag på proaktivt arbete
  • Administration och dialog med ServiceNow vid eskalering till Now Support

Systemadministration

Summerat består systemadministration av:

  • Hantering av enklare förbättringar av befintlig funktionalitet
  • Förvaltningen arbetar utifrån löpande releaser
  • Koordinering med plattformsägare hos kund
  • Administration och förvaltning av instansen i form av:
    • Användaradministration och rapporter
    • Enklare katalogadministration
    • Formulärändringar ”back end”
    • Enklare konfiguration
    • Uppdatering av befintliga notifieringar
    • Underhåll av tjänster / CMDB / Asset
    • Administration av kunskapsartiklar

Service Delivery Management

Summerat består SDM av:

  • Övergripande ansvar för alla operativa frågor för att säkerställa att Netgains leveransåtaganden i NaaS upprätthålls
  • Regelbundna leveransmöten
  • Månatlig rapportering
  • Uppföljning av estimat på mer omfattande ärenden
  • Fördela ärenden
  • Avstämning av långsiktig roadmap
  • Change management-koordinering
  • Koordinering av NaaS vs. andra tjänsteleveranser
  • Säkerställa dokumentation och kompetensöverföring
  • Första kontaktpunkt vid eventuella eskaleringar av-NaaS leveransen

Vill du veta mer om Netgain as a Service?

…eller läs mer om våra tjänster här

Automatiseringshub

Automatiseringshub

Automatiseringshub Automatiserings- hub Ett automatiseringsteam som tjänst – med uppgiften att driva er verksamhet och ServiceNow-plattform framåt Vad är det?Varför en automatiseringshub?Vårt tjänsteutbud?Kontakta oss!Vad får du med en Automatiseringshub? En…
Läs mer

Innovation och rådgivning

Innovation och rådgivning

Innovation och rådgivning En tjänst för proaktivt arbete – rådgivning kopplat till ServiceNow-plattformen och skapande av roadmap och strategi Varför?Vårt tjänsteutbudKontakta oss!Varför en innovation- och rådgivningstjänst? Identifiera strategiska möjligheter i…
Läs mer

Projekt

Projekt

Vår Projekttjänst En tjänst för större implementations- och utvecklingsprojekt i ServiceNow-plattformen När behövs detta?Vårt tjänsteutbudKontakta oss!När rekommenderar vi projekt-tjänsten? Projekt vid större investeringar som har en separat budget i kundens verksamhet…
Läs mer

Lär dig mer om ServiceNow

Meny