RPA as a Service – RPAaaS

RPA as a Service är en molnbaserad RPA-lösning levererad som en tjänst. Istället för att investera och underhålla er egna RPA-plattform och infrastruktur får ni tillgång till RPA som en molnbaserad tjänst. Med RPA som tjänst får du en smidig skalbarhet och kan enkelt utöka antalet robotar och processer.

Fördelarna med RPA as a Service

RPA som tjänst är ett enkelt, flexibelt och kostnadseffektivt sätt att snabbt komma igång med RPA. Du får en smidig skalbarhet och kan enkelt utöka antalet robotar och processer. 

Snabbare till start

Dra nytta av att tekniken redan är på plats och grundligt testad – din organisation kan snabbt dra igång automatisering.

Men fördelarna är fler än så:

  • Inga uppdateringar.
    Glöm uppdateringar och teknikinvesteringar, det tar leverantören hand om medan du fokuserar på din verksamhet.
  • Kostnadseffektivt.
    Du får en enkel och effektiv RPA-lösning för en låg kostnad. I de flesta avtal ingår säkerhet, dataskydd och premium-uppgraderingar. Tjänsten ger också möjlighet att skala upp verksamheten utan ytterligare investeringar.
  • Tillgång till kunskapsbas.
    Med en outsourcad lösning får ditt företag tillgång till snabbt växande kunskapsbaser och ett stort antal verktyg för att förbättra arbetsprocesserna.

Netgains RPA-erbjudande

Vi ser till att du får den optimala RPA-lösningen för ditt företag. Netgains erbjudande inom RPA as a Service är uppdelat i tre steg:

  1. Välj lösning
  2. Supporttjänst: Netgain Cloud Monitoring
  3. Implementation och CoEI

Steg 1. Välj lösning

Vilken typ av lösning passar ditt företag bäst? Netgain erbjuder två upplägg med smidig skalbarhet som är enkla att utöka med robotar och processer: UiPath Cloud och On-Premise. Båda lösningarna passar lika bra för RPA som tjänst. När du väljer en av Netgains lösningar kan du dessutom dra nytta av vår know-how och CoEI.

2. Supporttjänst: Netgain Cloud Monitoring

Vår utökade övervakningstjänst Netgain Cloud Monitoring ingår alltid i RPA som tjänst och ger full kontroll över din lösning. Du får extra trygghet med utökad övervakning av dina robotar och processer i UiPath Cloud Orchestrator. 

  • Övervakningen monitorerar 24/7, skickar larm, rapporterar och kvitterar när det är löst.
  • Du får tillgång till Netgains ServiceDesk och kan följa eller lägga egna ärenden och requests. 
  • Konfigurerbara larm, bestäm till exempel vilka som ska få akuta incidentmail och rapportering.

3. Implementation och CoEI

Vår utökade övervakningstjänst Netgain Cloud Monitoring ingår alltid i RPA som tjänst och ger full kontroll över din lösning. Du får extra trygghet med utökad övervakning av dina robotar och processer i UiPath Cloud Orchestrator. 

  • Övervakningen monitorerar 24/7, skickar larm, rapporterar och kvitterar när det är löst.
  • Du får tillgång till Netgains ServiceDesk och kan följa eller lägga egna ärenden och requests. 
  • Konfigurerbara larm, bestäm till exempel vilka som ska få akuta incidentmail och rapportering.

Låter det intressant?

Kontakta oss gärna om du vill veta mer eller har andra RPA-relaterade frågor

Kunden berättar

Nu har Gästrike återvinnare mer tid över till roligare och värdeskapande aktiviteter

Hos Gästrike återvinnare inkommer en mängd ärenden och kundservice hanterade under 2020 totalt 51 282 stycken. Nästan en tredjedel av alla ärenden var interna som chaufförerna rapporterade in med hjälp av sina handdatorer och gällde någon form av avvikelse vid avfallsinsamlingen.

Läs kundcaset
Meny