Medarbetarresan

Kom ifrån ineffektivitet, bristande transparens och svårigheter att uppfylla medarbetares förväntningar. Möjliggör istället interaktiv kommunikation mellan HR och medarbeter i realtid.

ServiceNow för HR-avdelningen

ServiceNow innebär ett betydligt mer effektivt sätt att arbeta för en HR-avdelning. Tidskrävande manuella rutiner ersätts av automatiserade digitala händelser. Checklistor skickas ut per automatik till HR-specialister, färdiga arbetsflöden finns uppsatta för både chefer och medarbetare samt fördefinierade svar och mallar för vanliga frågor och svar.

Dessutom får HR digitala verktyg för kategorisering, prioritering och uppföljning av ärenden. För organisationens ledning blir ServiceNow ett värdefullt employer branding-verktyg, som kan bidra till att ge medarbetarna en positiv upplevelse av kontakterna med HR, och därmed också en positiv upplevelse av arbetsgivaren.

Förbättrade användarupplevelser med ServiceNow

ServiceNow medför en rejält förbättrad användarupplevelse för medarbetarna. Det blir betydligt smidigare och enklare att sköta kontakterna med HR, där man som anställd får bättre kontroll över de enskilda momenten som sker i ens anställningslivscykel. Medarbetarna får ett bättre stöd och ökad trygghet, inte minst vid extra viktiga och minnesvärda ögonblick som onboarding, föräldraledighet och offboarding.

Play Video

ServiceNow för HR – Så funkar det

Färdig applikation

Plattformen har en färdigutvecklad applikation för HR-avdelningar med moduler som HR Case Management, HR Knowledge Management, Dokumenthantering och hantering av On-och Offboarding.

Installation

Applikationen installeras på en antingen redan installerad ServiceNow-plattform som finns i organisationen eller på en helt ny ServiceNow-implementation.

Employee Service Center

En HR-portal, Employee Service Center, skapas med specifikt innehåll som formulär, kunskapsdatabaser och användarprofiler, allt anpassat efter organisationens behov.

Användargränssnitt

Ett användargränssnitt för HR-specialister skapas för att enkelt administrera anställdas aktiviteter och ärenden.

Automatiserade flöden

Det finns automatiserade flöden för preboarding, on- och offboarding färdiga att använda, de kan också anpassas efter utifrån specifika krav och önskemål.

Mobilitet

Man når ServiceNow via en vanlig webbläsare, systemet fungerar lika bra på dator, mobil och surfplatta.

Fördelar med ServiceNow för HR

Varför Netgain?

Netgain är certifierad ServiceNow-partner inom alla områden kopplade till HR Service Delivery. Vi har gedigen erfarenhet och har hjälpt ett stort antal HR-avdelningar inom olika branscher med HR-implementationer i ServiceNow. Vi kan vara med på din digitaliseringsresa från start till förvaltning och vidareutveckling, men också ta vid där ni befinner er idag.

Anlita oss för:
VILL DU VETA MER?

Vi är experter på ServiceNow pratar gärna med dig om hur vi kan hjälpa din verksamhet.

Mer om ServiceNow

Förbättra cybersäkerhet och sårbarhetshantering, vilket gör lagarbete lättare för olika avdelningar.
Netgain har tagit fram en digital lösning för svenska organisationer med krav på personalsäkerhet. I lösningen som bygger på ServiceNows standardkomponenter, portaler och automationsflöden, finns genomtänkta strukturer och processer.
ServiceNow medför en rejält förbättrad användarupplevelse för medarbetarna i din organisation.
Med SPM-modulen i ServiceNow får du ett verktyg som samlar och optimerar all data för att öka affärsnyttan.
CMDB är ett centralt, virtuellt förråd för att lagra, hantera och underhålla relationen mellan företagets konfigurationsuppgifter.
Få bättre insikt och fatta bättre beslut om risker med realtidsinformation. Öka produktiviteten och sänk kostnaderna genom automatiserade arbetsflöden i hela organisationen, och stöd en effektiv strategi för styrning, riskhantering och efterlevnad (GRC).
Optimera din cybersäkerhet och sårbarhetshantering och underlätta för olika avdelningar att arbeta tillsammans.
Förbättra kundupplevelsen genom att effektivisera och förenkla kundserviceprocesserna. Med en integrerad plattform får ditt företag bättre kontroll över kundinteraktioner och kan leverera överlägsen service.
IT
Skapa en modern och attraktiv IT-tjänsteupplevelse. Implementera säkra och automatiserade digitala processer för att förutse och förebygga problem, öka produktiviteten och leverera skalbara lösningar.