IT

Skapa en modern och attraktiv IT-tjänsteupplevelse. Implementera säkra och automatiserade digitala processer för att förutse och förebygga problem, öka produktiviteten och leverera skalbara lösningar.

Optimerad drift- och tjänstehantering

I vårt lösningsområde IT erbjuder vi ett brett utbud av ServiceNow-funktioner som alla har ett gemensamt mål: att optimera IT-driften, förutse och förebygga problem och öka produktiviteten för både användare och administratörer i hela organisationer.

Vilka delar ingår i lösningsområdet IT

Strategic Portfolio Management

Med SPM i ServiceNow får du ett verktyg som samlar och optimerar all data för att öka affärsnyttan. Organisationer med strukturerade projekt och system får ut mer av sin IT-investering, ökar lönsamheten och kan agera snabbare vid förändrade förutsättningar.

CMDB

Utan CMDB hamnar man ofta i silos och inaktuell information. De flesta organisationer har sin data spridd i olika system med olika ägare. Det gör det svårt att få en helhetssyn av alla CI och deras inbördes förhållanden och beroenden, och ännu svårare att veta vilken information som är uppdaterad eller inte.

IT Service Management

ServiceNow-applikationer för ITSM möjliggör en IT-organisations leverans i en enda plattform vilket både förbättrar IT-tjänsterna och höjer effektiviteten. ITSM-applikationerna består av ett flertal komponenter som utgörs av väl beprövade funktioner och processer för att stödja ITSM samt ITIL.

IT Operations Management

Få bättre insyn i din IT-miljö och förstå hur dina applikationer påverkar affärstjänster. Hantera din verksamhet med bästa praxis och effektiv styrning. Optimera driften genom att förutse problem och automatisera lösningar för ökad effektivitet och stabilitet.

IT Asset Management

Hantera alla dina hårdvaru-, mjukvaru- och molntillgångar från en enda plattform. Automatisera varje steg i IT-tillgångarnas livscykel samtidigt som du kontrollerar kostnader och minimerar riskerna med licenser och leasing.

Security Operations

Koppla ihop befintliga säkerhetsverktyg och effektivisera processen för att prioritera och hantera sårbarheter och säkerhetsincidenter. Målet är att överbrygga klyftan mellan IT-säkerhet och IT-drift för att undvika informationsisolering inom organisationen.

Såhär kan Netgain hjälpa dig med IT i ServiceNow

På Netgain säkerställer vi att din resa med ServiceNow verkligen levererar det stöd och den avkastning som du förväntar dig av en integrerad plattform.

Vi stöder dig genom hela processen: planering, konfiguration, tester, implementering och igångsättning. Oavsett om din organisation precis har börjat sin resa mot effektiv och datadriven IT-drift eller om ni redan är igång och vill maximera värdet, kan vi hjälpa er att ta nästa steg. 

Netgain levererar arbetsflöden som är standardiserade, skalbara, säkra och automatiserade. När din verksamhet växer, ser vi till att dina IT-lösningar växer med er och möter era föränderliga behov.

VILL DU VETA MER?

Vi är experter på ServiceNow pratar gärna med dig om hur vi kan hjälpa din verksamhet.

Mer om ServiceNow

Förbättra cybersäkerhet och sårbarhetshantering, vilket gör lagarbete lättare för olika avdelningar.
Kom ifrån ineffektivitet, bristande transparens och svårigheter att uppfylla medarbetares förväntningar. Möjliggör istället interaktiv kommunikation mellan HR och medarbeter i realtid.
Netgain har tagit fram en digital lösning för svenska organisationer med krav på personalsäkerhet. I lösningen som bygger på ServiceNows standardkomponenter, portaler och automationsflöden, finns genomtänkta strukturer och processer.
ServiceNow medför en rejält förbättrad användarupplevelse för medarbetarna i din organisation.
Med SPM-modulen i ServiceNow får du ett verktyg som samlar och optimerar all data för att öka affärsnyttan.
CMDB är ett centralt, virtuellt förråd för att lagra, hantera och underhålla relationen mellan företagets konfigurationsuppgifter.
Få bättre insikt och fatta bättre beslut om risker med realtidsinformation. Öka produktiviteten och sänk kostnaderna genom automatiserade arbetsflöden i hela organisationen, och stöd en effektiv strategi för styrning, riskhantering och efterlevnad (GRC).
Optimera din cybersäkerhet och sårbarhetshantering och underlätta för olika avdelningar att arbeta tillsammans.
Förbättra kundupplevelsen genom att effektivisera och förenkla kundserviceprocesserna. Med en integrerad plattform får ditt företag bättre kontroll över kundinteraktioner och kan leverera överlägsen service.