Komponenter i ServiceNow ITSM
ServiceNow-applikationer för ITSM möjliggör en IT-organisations leverans i en enda plattform vilket både förbättrar IT-tjänsterna och höjer effektiviteten. ITSM-applikationerna består av ett flertal komponenter som utgörs av väl beprövade funktioner och processer för att stödja ITSM samt ITIL.
Det finns många komponenter inom ServiceNows applikationer kopplade till ITSM.
Här har vi listat några av komponenterna
En komplett applikation för incidenthantering. Intressenter kan samlas i ärenden för att undersöka olika fel eller frågor samt snabbt återställa tjänster via färdigkonfigurerade flöden för incident samt major incident. Logik som att fördela ärenden automatiskt till rätt supportgrupp med hjälp av maskininlärning finns tillgängligt som standard.
Förbättrar effektiviteten samt minimerar riskerna och kostnaderna för förändringar i ens IT-miljö. Standardändringar automatiseras med DevOps-funktioner medan komplexa förändringar genomförs och påskyndas med automatiserade möten för CAB-möten via CAB Workbench.
Återställer tjänster snabbt och förhindrar i många fall att problem uppstår över huvud taget. Strukturerade arbetsflöden diagnostiserar grundorsaker och åtgärdar problem vilket eliminerar återkommande incidenter samt minimerar effekterna av oväntade störningar.
Samlar IT-datasilor i ett enda system så att IT kan se hur alla tillgångar och relaterade tjänster fungerar. Du kan hantera förändringseffekterna proaktivt eftersom du kan se relationerna mellan konfigurationsobjekt och tjänster.
Gör det möjligt att spåra och analysera leverantörens prestation från en enda plattform. Du får konsoliderad insikt för att fatta smartare beslut som maximerar värdet för din organisation.
Ger insyn i hur IT-teamets leveranser av service och tjänster linjerar med affärsmål. Prioritera uppgifter, kontrollera statusar, omfördela äganderätt, eskalera problem och hantera SLA med den visuella SLA-tidslinjen.
Genom att kombinera den kraftfulla Now-plattformen med en enda datamodell kan du generera och distribuera realtidsinformation utifrån bolagets IT-tillgångar (assets). Välj mellan fördefinierade och anpassade rapporter och ta del av översiktliga, rollbaserade dashboards.
Varför ska du jobba med ITSM i ServiceNow?
Service 24/7
Medarbetarna får möjlighet att själva lösa ärenden och få svar på frågor 24/7.
Incidenthantering
Incidenthanteringen optimeras när medarbetare kan kopplas samman och hantera och lösa incidenter från valfri plats via molnet.
AI-lösningar
IT-tjänsterna kan effektiviseras genom plattformsintegrerade AI-lösningar.
Användarupplevelsen
Medarbetare och kunder får förstklassiga användarupplevelser 24/7.
Färre störningar
Störningarna i arbetsprocesserna minskar tack vare snabb felsökning, förebyggande av fel, delning av IT-kunskap och så vidare.
Sänkta kostnader
Sänkta driftskostnader för IT genom att IT-tillgångarna distribueras och IT-teamets olika projekt linjeras/optimeras.
Såhär kan Netgain hjälpa dig med ITSM i ServiceNow
Många företag har implementerat Service Management relaterat till IT, men långt ifrån alla får ut maximal potential ur sin investering. Och det är här som Netgain kan hjälpa dig. Vi har bred erfarenhet av ITSM och kan bidra med erfarenhet och kunskap i förändringsresan. Vi moderniserar din IT-avdelning med hjälp av dagens mest innovativa och moderna verktyg.