Våra erbjudanden
Medarbetarupplevelsen
ServiceNow innebär ett betydligt mer effektivt sätt att arbeta för en HR-avdelning. Tidskrävande manuella rutiner ersätts av automatiserade digitala händelser. Checklistor skickas ut per automatik till HR-specialister, färdiga arbetsflöden finns uppsatta för både chefer och medarbetare samt fördefinierade svar och mallar för vanliga frågor och svar.
Dessutom får HR digitala verktyg för kategorisering, prioritering och uppföljning av ärenden. För organisationens ledning blir ServiceNow ett värdefullt employer branding-verktyg, som kan bidra till att ge medarbetarna en positiv upplevelse av kontakterna med HR, och därmed också en positiv upplevelse av arbetsgivaren.
Vem är du?
Så här jobbar vi
- Förstå övergripande affärsmål med införandet
- Uprätta projektstyrning, styrgrupp etc
- Etablera projektteamet
- Formellt starta projektet
• Genomför process-, plattforms- och integrations workshops
• Definiera, granska och prioritera produktbackloggen
• Planera releaser
• Färdigställ projektets tidplan
• Dokumentera teststrategin
• Upprätta utvecklingsmiljön
• Kör agila Scrum- cykler
• Definiera supportprocesser och hypercare- strategi
• Genomför kommunikations- och informationskampanjer
• Planera för system och användaracceptanstester
• Systemtestning och användaracceptanstestning
• Planering för driftssättning
• Operativ beredskap
• Utbildning
• Driftssättning – Go-Live!
• Operativ överlämning
• Hypercare Support
• Lärdomar
• Mät värde och framgång
• Formellt avsluta projektet
• Fira med Go-Live tårta!