Saab digitaliserade sin Onboarding med hjälp ServiceNow-plattformen

Genom automatiserade arbetsflöden tar den nya lösningen bort tidigare frustrationer tröga processer, vilket gör att nyanställda känner sig som en i gänget från dag ett.

Flera fördelar med en digital onboarding i ServiceNow

Idag har Saab en modern onboarding-lösning som är digitaliserad och framför allt automatiserad. När Saab bestämde sig att ersätta processen kring att introducera nyanställda, en process som brukade vara långsam, byråkratisk och pappersbaserad, behövde de koppla samman de olika parterna som är involverade i onboarding – IT, HR, säkerhet, juridik och faciliteter.

Automatiserade arbetsflöden med ServiceNow

Genom automatiserade arbetsflöden tar den nya lösningen bort tidigare frustrationer tröga processer, vilket gör att nyanställda känner sig som en i gänget från dag ett.

Saab anställde under 2021 hela 1000 nya personer och har tack vare denna lösningar sparat hela 12000 arbetstimmar samtidigt som medarbetarnöjdheten har ökat med 25%.

Läs hela ServiceNow kundcase här

VILL DU VETA MER?

Vi är experter på ServiceNow och pratar gärna med dig om hur vi kan hjälpa din verksamhet.

Läs fler nyheter