Svenska Kraftnät går live med ServiceNow ITSM on-premise för en effektivare ärendehantering

Netgain AB, Sveriges största specialistbolag inom ServiceNow, har tillsammans med ATEA Sverige, genomfört en framgångsrik lansering av Svenska Kraftnäts ITSM on-premise. Detta projekt markerar ytterligare ett steg i den gemensamma strävan att erbjuda innovativa och säkra automatiserade processer för att förbättra och effektivisera verksamhetens IT.

Den genomförda implementationen moderniserar samtliga flöden inom ITSM. Utöver ärendehantering av bland annat Incident, Problem, Request och Change har Svenska Kraftnät även implementerat en helt ny CMDB-lösning som möjliggör en högre grad av säkerhet och pålitliga data att fatta beslut utifrån.

Detta är den största av tre golive-tillfällen där det första tillfället fungerat som en pilot för ett mindre antal användare som börjat använda systemet i specialutvecklade verksamhetsnära applikationer som är framtagna på samma plattform – ServiceNow.

Om Netgain AB:

Netgain är ett svenskt specialistbolag inom ServiceNow med 60 medarbetare fördelade på fyra kontor i Sverige (Stockholm, Norrköping, Östersund och Göteborg). 

Vi är experter på att digitalisera och automatisera med ServiceNow

”Vårt arbete frigör inte bara tid och resurser, det skapar även bättre användarupplevelser, högre säkerhet och ökad hållbarhet.”

Om Svenska Kraftnät:

Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling.

”Vi är den myndighet som ansvarar för att det svenska kraftsystemet är hållbart, säkert och kostnadseffektivt.”

VILL DU VETA MER?

Vi är experter på ServiceNow och pratar gärna med dig om hur vi kan hjälpa din verksamhet.

Läs fler nyheter