ServiceNow

ServiceNow, en världsledande cloudplattform

ServiceNow är världens ledande cloudplattform för Service Automation, automatiserade digitala användarupplevelser. Det är en kraftfull digitaliseringsplattform som kan utvecklas med teknik och stödapplikationer för att automatisera hela eller delar av olika verksamhetsområden.   

Därför ska ni arbeta med ServiceNow

Digitaliseringsplattformen ServiceNow är ett fantastiskt verktyg för att effektivisera hela eller delar av processer, och frigöra medarbetare från tidskrävande manuella uppgifter. Plattformen kopplar samman människor, funktioner och IT-system så att du kan jobba smartare, ge bättre service och boosta produktiviteten. 

Det fina är att Now-plattformen ständigt utvecklas och fortsätter att leverera nyheter. Som partner till ServiceNow kan vi på Netgain skapa skräddarsydda, automatiserade digitala användarupplevelser för kunder och medarbetare inom din organisation, inom en lång rad funktioner. 

Exempel på områden där ServiceNow skapar mervärde

  • IT Service Management – moderniserar sättet att leverera effektiva IT-tjänster till organisationen
  • Internfakturering – smidig internfakturering av organisationens IT-tjänster
  • HR – skapar struktur, ger bättre användarupplevelser och effektiviserar arbetet
  • Kundservice – ger dina slutkunder den bästa användarupplevelsen under hela kundresan
  • IT Business Management – effektivt projektverktyg hela vägen från idé till implementation  
  • Med mera – ServiceNow kan skräddarsys efter ditt företag behov

Vad vill du automatisera?

Plattformen har i princip inga begränsningar på hur den kan byggas på och utvecklas. Behöver du ta ett helhetsgrepp om företagets IT-support eller avlasta ekonomiavdelningen med lönehanteringsfrågor? Har du manuella processer som omfattar Outlook, Excel och tidrapporteringssystem? ServiceNow integrerar flöden och ser till att all den data du behöver kommer upp direkt, utan att behöva växla mellan olika system. Ett modernt sätt att jobba helt enkelt, med molnets alla fördelar.

Fördelar med ServiceNow

  • Kraftfull cloudplattform som kan integreras med andra IT-system
  • Skalbar grundplattform i hjärtat av organisationens digitaliseringsresa 
  • Kan byggas ut med tekniska lösningar och appar för en lång rad användningsområden 
  • Höjer produktiviteten och sänker kostnaderna
  • Kopplar samman människor, funktioner och system 
  • Minimerar rutinuppgifter, höjer kreativiteten
  • Anpassat för mobil, surfplatta och dator

Läs gärna mer om våra koncept och Best Practices

Digitalisera verksamhetsprocesser
Att digitalisera arbetsflöden och tjänster med en standardplattform som ServiceNow möjliggör en mycket snabbare digitalisering jämfört med traditionell mjukvaruutveckling.

Digitalisera användarupplevelser
Istället för att fokusera på ”Employee Lifecycle” väljer vi att fokusera på dessa händelser, ”Moments that matter”, och skapar de bästa användarupplevelserna för medarbetaren.

HR ServiceNow - Erbjudande

Smidig internfakturering
Konceptet knyter ihop annars fristående delar inom ServiceNow för att säkerställa ett sammanhållande stöd från beställning till fakturering för en tjänsteorienterad affärsmodell.

Whitepapers från ServiceNow

HR and IT better together – Cases
Dagens stora organisationer fokuserar mer än någonsin på medarbetarnas användarupplevelser. Från IT till HR, handlar det nu om att sätta anställdas och kunders upplevelser först.

The Now Platform Reference Guide
The Now Platform gör det möjligt för nästa vem som helst, att digitalisera och automatisera verksamhetsprocesser. Läs om nyckelfunktioner och andra funktionaliteter.

IT Service Management
En skalbar och cloudbaserad ITSM-lösning för hantering och leverans av IT-tjänster. Plattformen ger en ökad produktivitet, snabb ärendehantering och bättre användarupplevelser.

Läs mer om

ServiceNow

HR ServiceNow

HR ServiceNow ServiceNow för HR-avdelningen ServiceNow innebär ett betydligt mer effektivt sätt att arbeta för en HR-avdelning. Tidskrävande manuella rutiner ersätts av automatiserade digitala händelser. Checklistor skickas ut per automatik…
Läs mer
HR-digitalisering

HR Service Management

HR Service Management handlar om att strukturera, automatisera och effektivisera komplexa HR-processer och tjänster genom hela organisationen.

Läs mer

IT Service Management

Ett kraftfullt och modernt ITSM-verktyg effektiviserar arbetet och avlastar personalen på IT-avdelningen. Framförallt sätter det IT i förarsätet.

Läs mer
Meny