Pressrelease: Roboten GÅrdon

Roboten GÅrdon frigör tid för mer värdeskapande aktiviteter

Gästrike återvinnare automatiserade ärendehandläggningen för två ärendetyper gällande felsorteringsärenden vid avfallsinsamlingen. Dessa ärendetyper sköts nu av roboten GÅrdon vilket gjort det möjligt för medarbetarna att ägna sig åt mer värdeskapande aktiviteter.

Hos Gästrike återvinnare inkommer årligen en stor mängd ärenden och kundservice hanterade under 2020 totalt 51 282 stycken. Nästan en tredjedel av alla ärenden var interna som chaufförerna rapporterade in med hjälp av sina handdatorer och gällde någon form av avvikelse vid avfallsinsamlingen. Detta var ärendetyper som medförde att medarbetare inom kundservice och ekonomi behövde ägna en betydande del av sin arbetstid åt repetitiva, manuella och sammantaget tidskrävande arbetsuppgifter. Siktet ställdes då in på att öka automatiseringen så att kundservice kunde få mer tid över till verksamhetsutveckling och andra värdeskapande aktiviteter

Läs hela pressreleasen

Läs gärna mer om projektet här

Kontakta oss

Föregående inlägg
ServiceNow + BankID = Sant

Fler nyheter

Meny