Saab digitaliserade sin Onboarding med hjälp ServiceNow-plattformen

På den här sidan

Vill du veta mer?

Vi är experter på ServiceNow och pratar gärna med dig om hur vi kan hjälpa din verksamhet

Flera fördelar med en digital onboarding i ServiceNow

Idag har Saab en modern onboarding-lösning som är digitaliserad och framför allt automatiserad. När Saab bestämde sig att ersätta processen kring att introducera nyanställda, en process som brukade vara långsam, byråkratisk och pappersbaserad, behövde de koppla samman de olika parterna som är involverade i onboarding – IT, HR, säkerhet, juridik och faciliteter.

Automatiserade arbetsflöden med ServiceNow

Genom automatiserade arbetsflöden tar den nya lösningen bort tidigare frustrationer tröga processer, vilket gör att nyanställda känner sig som en i gänget från dag ett.

Saab anställde under 2021 hela 1000 nya personer och har tack vare denna lösningar sparat hela 12000 arbetstimmar samtidigt som medarbetarnöjdheten har ökat med 25%.

Läs hela ServiceNow kundcase här

Läs fler nyheter

Svenska Kraftnät går live med ServiceNow ITSM on-premise för en effektivare ärendehantering

Netgain AB, Sveriges största specialistbolag inom ServiceNow, har tillsammans med ATEA Sverige, genomfört en framgångsrik lansering av Svenska Kraftnäts ITSM on-premise. Detta projekt markerar ...

Netgains syn på hur offboardingrisker kan minska med automatiserade processer i ServiceNow

Den nyligen publicerade artikeln ”Så ser du till att en anställd som slutar inte blir en risk” i Computer Sweden (2023-08-07) beskriver ett antal ...

2:a plats i Great Place to Work

Vi är oerhört stolta! Vi på Netgain är oerhört stolta och glada över att meddela att vi har fått en hedrande 2:a placering i kategorin medelstora organisationer 50-249 anställda i Sverige av ...