ServiceNow, en världsledande cloudplattform
ServiceNow är världens ledande cloudplattform för Service Automation, automatiserade digitala användarupplevelser. Det är en kraftfull digitaliseringsplattform som kan utvecklas med teknik och stödapplikationer för att automatisera hela eller delar av olika verksamhetsområden.
ServiceNow, en världsledande cloudplattform
Digitaliseringsplattformen ServiceNow är ett fantastiskt verktyg för att effektivisera hela eller delar av processer, och frigöra medarbetare från tidskrävande manuella uppgifter. Plattformen kopplar samman människor, funktioner och IT-system så att du kan jobba smartare, ge bättre service och boosta produktiviteten.

Exempel på områden där ServiceNow skapar värde
IT-Service Management
Moderniserar sättet att leverera effektiva IT-tjänster till organisationen
Internfakturering
Smidig internfakturering av organisationens IT-tjänster
Drift
Skapar struktur, ger bättre användarupplevelser och effektiviserar arbetet
Kundservice
Ger dina slutkunder den bästa användarupplevelsen under hela kundresan
IT Business Management
Effektivt projektverktyg hela vägen från idé till implementation
Med mera…
ServiceNow kan skräddarsys efter ditt företag eller organisations behov
Fördelar med ServiceNow
- Kraftfull cloudplattform som kan integreras med andra IT-system
- Skalbar grundplattform i hjärtat av organisationens digitaliseringsresa
- Kan byggas ut med tekniska lösningar och appar för en lång rad användningsområden
- Höjer produktiviteten och sänker kostnaderna
- Kopplar samman människor, funktioner och system
- Minimerar rutinuppgifter, höjer kreativiteten
- Anpassat för mobil, surfplatta och dator

Netgains erbjudande
Netgain är Service Provider och Premier Partner med ServiceNow och har gedigen kunskap om alla möjligheter som plattformen erbjuder. Vi kan hjälpa dig att uppnå digitalisering och automatisering inom organisationens alla funktioner, från idé till driftsättning och förvaltning. Anlita oss för:
- Förstudier och business case för införande av ServiceNow
- Strategisk rådgivning och innovation
- Health check på din nuvarande ServiceNow-instans
- Helhetsansvar för implementation av ServiceNow
- Förvaltning – helhetsåtagande och punktinsatser, i molnet och On Premise
- Utveckling av nya funktioner och applikationer
Kundcase
Göteborgs Spårvägar
Göteborgs Stad och Intraservice, stadens interna leverantör av IT-tjänster, var i behov av en CMDB. Detta för att få bättre kontroll på sina tjänster och tjänsteerbjudanden som levereras till stadens förvaltningar och bolag.
Göteborgs Stad
Göteborgs Stad och Intraservice, stadens interna leverantör av IT-tjänster, var i behov av en CMDB. Detta för att få bättre kontroll på sina tjänster och tjänsteerbjudanden som levereras till stadens förvaltningar och bolag.
Sandvik
Sandvik har fått en enhetlig lösning som är väldigt kraftfull med stora möjligheter. Med ServiceNow har de gått från 45 servrar till ett enda system för Service Management och Invoicing.
Mer om ServiceNow
HR i ServiceNow
ServiceNow medför en rejält förbättrad användarupplevelse för medarbetarna i din organisation
Personalsäkerthet i ServiceNow
Netgains digitala lösning för svenska organisationer med krav på personalsäkerhet.
CMDB i ServiceNow
CMDB är ett centralt, virtuellt förråd för att lagra, hantera och underhålla relationen mellan företagets konfigurationsuppgifter